توجه * توجه

سایت در دست بازطراحی است

لطفا صبور باشید

خانه / حوزه موضوعات / سیاست / حاج احمد پناهیان؛ نفوذ

حاج احمد پناهیان؛ نفوذ

حجت الاسلام و المسلمین حاج احمد پناهیان در راستای تبیین رهنمودهای امام خامنه ای پیرامون مسئله نفوذ به صورت مبنایی به بررسی راه های نفوذ شیطان چنین پرداختند که بعد از اولین نفوذ شیطان و زمینه سازی ترک اولی توسط اولین پیامبر خدا گرچه توبه آدم و حوّا پذیرفته شد ولی اثر باقی ماند… سپس اشاراتی به خلقت انسان از خاک و قداست زمین پرداختند و بعد نکته ها و درسهایی از سرگذشت آدم و حوا را چنین بیان نمودند: ببینید در بررسی، غفلت، یکی از راههای نفوذ شیطان در آدم آن هم در بهشت می تواند باشد، هیچ ابزار معصیت و گناهی هم نداشته باشد ولی غفلت او باعثِ ورود شیطان در روح و جانش می شود و نفس او را مدیریت می کند، در بهشت هم باشد انسان می تواند منحرف بشود. این یعنی چی؟ یعنی اینکه بابا اینقدر به خودمان مطمئن نباشیم ما هم گول می خوریم، خیلی وقتها عجب پدر آدم را درمی آورد. نه عزیزم دیگه ما از آدم و حوّا که نزدیکتر نیستیم، ما هم باید بترسیم، این خوف و خشیت باید در وجودمان باشد. این خوف و ترسیدن خوب و مستحسن است نمی گذارد آدم دچار کبر و غرور شود.۱۰۰۵۳در ادامه استاد پناهیان ضمن گریزی کنایه وار به مسائل جاری سیاسی توضیحاتی را پیرامون عُجب عنوان کردند که چگونه باعث انحراف سابقه داران و پیشکسوتان می شود: در یک مجموعه ای یک نیروی جدید می آید، آن کسی که قدیمی تر است به این سادگی آن نیروی جدید را نمی پذیرد، پیشکسوت ها معمولاً دیر تحویل می گیرند تازه واردها را. حالا صورت غالب را می گویم، ممکن است یک پیشکسوت متواضع و اخلاقی باشد ممکن است اینجوری نباشد اما یک ذره طرف نفس داشته باشد می گوید چه می گویی؟! تازه به دوران رسیده ها، نو کیسه ها و… . ما وقتی که انقلاب کردیم شما کجا بودید، شما هنوز در سلب پدرتان بودید، یعنی نمی تواند بپذیرد. شیطان هم شاید یکی از جهاتش این بوده است البته من برای این ریشه کبر شیطان سند ندارم ولی می تواند باشد بالاخره ماها صفات رذیله مان ریشه در شیطان دارد.
همان طور که بحث حول محور نفوذ شیطان می گشت استاد پناهیان به مخفی و خاموش بودن این نفوذ و اینکه این نفوذ یک نفوذ خزنده و آرام است، سپس با استناد به سوره مبارکه ناس به بیان ویژگی های شیاطین انسی پرداختند و فرمودند: همه این حرفها را تدارک ببینی باز آخر باید خدا تو را کمک کند، خود این تذلل ما در خانه خدا، خود این خواهش ما در خانه خدا شیطان را بیچاره می کند. چون شیطان الآن دارد از چه راهی نفوذ می کند؟ از راه نفس. چه چیز نفس؟ اعتماد به نفس. وقتی که تو در خانه خدا ذلیل بشوی آن اعتماد به نفس را کشتی، یعنی این دعا، نه اینکه دعا می کنی مستجاب می شود، اجابت دعا به درد تو می خورد بلکه دعا به درد تو می خورد.
همچنین درباره اینکه دعا چه اثراتی در دور کردن شیطان و متعاقبا سد راه نفوذ آن می تواند داشته باشد گفتند : این دعایی که آخر می کنی نه اگر اجابت بشود به نفع توست، این دعا پدر شیطان را درمی آورد. چون شیطان می خواهد کاری کند که تو به خودت غرّه بشوی و به نفس اماره اعتماد کنی. وقتی شما می آیی در خانه خدا با خدا مناجات می کنی دیگر اینجا نفس نیست. می گوید من اینجا هستم و تو رفتی در خانه خدا؟ آره تو کی هستی، یعنی دعا یک مبارزه با نفس است. اللهم انی اسئلک سؤال خازع خاشع من از تو چیزی می خواهم اینجوری می خواهم ذلیلانه و خاشعانه می خواهم.
استاد پناهیان کلام حضرت امیر را که پیرامون نفوذ شیطان به کمیل فرموده بودند چنین بیان کردند : کمیل شیطان وقتی نمی تواند مستقیم با تو روبرو بشود و تو جوابش را نمی دهی یخدعونک بانفسهم شیاطین وقتی می بینند خودشان وارد می شوند و تو جواب نمی دهی فاذا لم تجبهم مکرو بک و بنفسک از طریق خودت وارد می شوند.
پیغمبر اکرم ص فرمود : طوبی لمن منعه عیبه عن عیوب المؤمنین. خوش به حال آن کسی که آنقدر ساختن خودش او را مشغول می کند که اصلاً نمی گذارد به عیب دیگران بپردازد.
در ادامه نیز به مذمت سخن چینی و تجسس در زندگی دیگران و غافل شدن از اعمال خود با آرزوهای دور و دراز پرداختند و آن را نیز یکی از راه های نفوذ شیطان از طریق دیگران عنوان کردند و فرمودند : تو باید بنده بشوی، برو ببین آرزو و آمال خدا و اولیای خدا نسبت به تو چیست، آن را برو جامه عمل بپوشان نه برای خودت آرزو تراشی کنی. هر وقت دیدی داری برای خودت آمال و آرزو تراشی می کنی بدان که نفس تو برای خودت نیست، راه نفوذ شیطان را از این طریق باز کردی. آمال رد پای شیطان است، جاذبه های مختلف در وجود آدم این رد پای شیطان است.

در پایان نیز استاد پناهیان در تبیین راه های نفوذ شیطان به شراکت شیطان در مقدمات فرزند دار شدن و عواقب امرار معاشی که از مسیر های تحت نفوذ و مدیریت شیطان صورت می گیرد پرداختند و فرمودند: این نفس یعنی خود آدم بستر ورود شیطان را فراهم می کند، نفوذ شیطان را فراهم می کند توسط مال و اولاد. یک استفاده خیلی کوچولو بکنم، در جامعه بیرونی هم همینجوری است. من نمی دانم چرا هر کسی می خواهد به جایی برسد زودی می گوید آقا جذب سرمایه از بیرون کنید؟ بیرونی ها بیایند برای ما کار کنند، بیرونی ها بیایند برای ما کارخانه بزنند، بیرونی ها بیایند برای ما فلان کنند! دولت قبل می گفت الآن هم می گویند بیرونی ها بیایند این کار را کنند. بابا تکیه به نیروهای داخلی، می دانی آن کسی که از بیرون می آید پول بیرون را برمی دارد می آورد. خب تو همین امکانات را بده به داخلیِ، مال وقتی از آن طرف آب آمد بعد از داخل آن چیزهای دیگر درمی آید. مالی که رفت در لژهای فراماسونری و انجمن حجتیه توزیع شد، در فرقه شیرازی توزیع شد، در فرقه این شیخ اعدامی توزیع شد، این مال ها وقتی رفت در این کانال ها توزیع شد آن وقت چیز دیگری درمی آید بیرون. اقتصاد پاک می تواند یک اقتصاد جهادی باشد، بعد ما برمی داریم ۱۷۰۰ تن ۵ کیلومتر تریلی سیب زمینی را می کنیم زیر خاک! این فکر چه فکری است؟ این فکر اقتصاد ناپاک است . 

  • جناب آقای حسین کاوه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.